ה"אמנות ההדפסית" של שרון פוליאקין, הילה בן ארי ודורית רינגרט

מחברים

  • אלה קריגר המכללה האקדמית אורנים מחבר

DOI:

https://doi.org/10.64166/8v8j3k32

תקציר

המחקר הפוסט־סטרוקטורליסטי על אודות מדיום ההדפס מזהה את תהליך ההדפסה עם סטנדרטיזציה ומכניזם, ומאפיין את מהדורת ההדפסים בסדרתיות ובחזרות. הדיון הצומח מעמדה זו מתמקד במתח בין מקור והעתק, ולרוב מתעלם מהייחודיות החומרית של אובייקט האמנות ומהנוכחות הגופנית של העוסקות במלאכה. על אף הכוח המושגי של עמדה זו, מתפספסים בה ההיבטים הפיזיים של הסדנה. בניגוד לכך, המחקר הנוכחי בוחן את תנאי העבודה המסוימים בתחריט כגורמי השפעה על צורות החשיבה וחוויות הגוף של האמניות באופן שאינו מוגבל לחלוקה דיסציפלינרית. אאפיין את עבודותיהן של שרון פוליאקין, הילה בן ארי ודורית רינגרט כ"אמנות הדפסית", ואראה כיצד ניכרת הטמעה עמוקה של פרוצדורות ההדפס גם באלו מביניהן אשר אינן עונות לקריטריונים המקובלים של המדיום. אטען כי התנועה הסיבובית והאופקית במכבש והלחץ הכרוך בהפעלתו, המגע בין הנייר והפלטה והשינויים העוברים על השניים, הם לא רק תנאים טכנים אלא גם כר פורה שלתוכו יוצקות האמניות את עולמות התוכן שלהן

References

Downloads

פורסם

2022-02-01

גיליון

מדור

מאמרים

How to Cite

קריגר אלה. 2022. “ה‘אמנות ההדפסית’ של שרון פוליאקין, הילה בן ארי ודורית רינגרט”. מבטים: כתב עת לתרבות חזותית, no 1 (פברואר): 213-36. https://doi.org/10.64166/8v8j3k32.