מאיה אטון
לחזור
DOI:
https://doi.org/10.64166/6wj5kq33תקציר
המאמר עוסק במבחר מעבודותיה של האמנית מאיה אטון (1974-2022) –( מנקודת מבט ייחודית שעניינה "חזרה". הדיון בחזרה כמושג, כדפוס פעולה וכצורה חזותית ייסוב על שלוש סדרות שעליהן עבדה האמנית בתקופות שונות במהלך הקריירה שלה: הראשונה, Wonders Daily, כוללת רישומים בעט על נייר ואופייה גרפי )2004) ; עם השנייה נמנות כמה יצירות ביניהן סולסיק, חשבונייה, שטיח — שדימוי הגולגולת מופיע בהן ברישום, בציור או במיצב (2006-2022(; השלישית היא הסדרה האדומה, שעליה עבדה אטון במהלך .2022 סדרות אלה, כמו רבות מיצירותיה, מאופיינות בחזרה על אובייקט דומה או זהה ביצירה אחת בודדת או בכמה יצירות. בחינת הסדרות תבליט את היחס שבין החזרה הצורנית הגלויה והקונקרטית לבין רעיון רחב יותר שהחזרה מרמזת עליו. התבוננות בעבודותיה של אטון דרך פריזמת החזרה תאפשר לטוות את הקשר בין מרכיבים שונים ומגוונים ביצירתה. הדגש על החזרה הצורנית והמושגית יבליט הן את דפוס העשייה העמלני המאפיין רבות מיצירותיה, הן את הנושא שהעסיק אותה במהלך הקריירה שלה: הפער בין ההיבט האסתטי, השלם וההרמוני של היצירות לבין ההיבט הפגום, המפורק והמאיים שהן נושאות
References
Downloads
פורסם
גיליון
מדור
License
Copyright (c) 2025 מבטים: כתב עת לתרבות חזותית

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.